Veje

Vejene er udlagt som private fællesveje, hvilket er ensbetydende med, at den enkelte lodsejer har vedligeholdelesespligten af vejstykket ud for sin grund.

I forbindelse med levering af varer eller ved større arbejder på grundejerens ejendom er det grundejerens forpligtigelse til at udbedre eventuelle skader der måtte opstå på vores veje som følge af kørsel med store lasbiler.
Det anbefales at man kontakter leverandør og håndværker inden de kommer til området og gør dem opmærksom på at vejene ikke er egnet / fremkommelige for store køretøjer.

Misligholdelse af vejene kan medføre sagsanlæg mod den enkelte lodsejer i tilfælde af skader forårsaget heraf.

Kikhavn Grundejerforening stiller grus til vedligeholdelse af vejen til rådighed for den enkelte grundejer.

Bestilling af grus skal ske når vejformanden melder dato ud i foråret.

Derudover vedligeholder grundejerforeningen visse veje ved tre gange om året at sørge for at vejen bliver skrabet og nyt grus pålagt, hvis nødvendigt.

De veje Grundejerforeningen vedligeholder er:

Lokvejen

Jørgen Olsens Vej

Linesvej

Kragevejen

Humber Ager fra Linesvej til Kragevejen

De medlemmer som samtidig er medlem af et vejlaug har nedsat kontingent og får ingen hjælp til vedligeholdelse af vejene.

For tiden findes følgende vejlaug:

Hermelinvej, Minkvej, Mårvænget, Spodsbjergstien, Kattegatvejen, Buskrosevej, Lokkebakke, Æblerosevej, Østre Stræde, Vestre Stræde

En forudsætning for nedsat kontingent er at vejlaugene fremsender vedtægter til Grundejerforeningen.

Beskæring af hegn.

Mange af vore veje er meget smalle, da de er udlagt som ”6-alen-veje” – dvs at de max er 3.70 m brede.

Ved parkering på vejene skal det foregå således at man ikke holder til ulempe for færdslen og man skal være opmærksom på at redningskøretøjer og renovationsbiler skal have fri passage.

Det er den enkelte grundejers pligt at sørge for at beskære hegnet ind til skel, således at også større køretøjer kan komme frem.